خط دفاع؛ پاشنه آشیل جدید فولاد
تیم فولاد خوزستان که در وضعیت بسیار خوبی در بالای جدول حضور داشت با دو باخت پیاپی برابر سپاهان و سایپا نتوانست خود را در بالای جدول حفظ کند و تا رتبه ی 5 م پایین آمد.اما مطمئنا کمبود بازیکن در خط دفاعی به پاشنه آشیل فولاد تبدیل شده است.

فولاد که در 19 بازی ابتدایی لیگ تنها 12 گل خورده بود ، در دو بازی اخیر 4 گل خورده است.یعنی 25 درصد از گل های خورده ی این فصل فولاد خوزستان ، دراین دو بازی بوده است و این برای تیمی که می خواهد در دو جبهه ی آسیا و لیگ برتر بجنگد اصلا مناسب نیست.

قرمزهای اهواز در نیم فصل اول از زوج والی - مساریچ رد قلب دفاع به همراه وکیا و جماعتی برای خط دفاعی 4 نفره خود در اکثر بازی ها استفاده می کردند و این خط دفاعی بسیاری از حملات تیم های حریف را خنثی کرده بود.پس از محرومیت ایوب والی ، سروش سعیدی در ترکیب فولاد در حال جا افتادن بود که او نیز به دلیل مشکلات سربازی محروم شد و بعد از آن فولاد خوزستان از نبودن یک زوج دفاع مطمئن در قلب دفاع رنج می برد.

اسکوچیچ در دیدار برابر سپاهان خط دفاع خود را در حین بازی تغییر داد، او که خط دفاع را به صورت خالدی - آل نعمه - بدرلو - وکیا ، چیده بود با توجه به اشتباهات خط دفاعی و البته مهدی بدرلو که در پست تخصصی خود بازی نمی کرد گل را دریافت کرد.پس از این اتفاق اسکوچیچ به تغییر سیستم تیمش روی آورد و ترکیب خط دفاعی اش را به صورت بهمن کامل - آل نعمه - وکیا - جماعتی چیدمان کرد.که البته خط دفاعی دوم بسیار موفق تر از خط دفاع اول بوده است.

برای بازی با سایپا اسکوچیچ از دو بازیکن چپ پا ( مساریچ - آل نعمه ) در قلب خط دفاعی استفاده کرد ، اتفاقی که در دنیای فوتبال زیاد مرسوم نیست و شاید بهتر بود با توجه به بازی های خوب بهمن کامل، او را در ترکیب به همراه یک چپ پای دیگر به کار بگیرد، البته محمد اهل شاخه یکی از یاران جوان تربیت شده از آکادمی فولاداست که می تواند در این خط برای فولاد به کار گرفته شود.

با این حال اشتباهات محرز خط دفاع باعث شد فولاد در برابر معلم اسبقش ،آقا مجید سه گل دریافت کند.البته در این سه گل نباید تاثیر علی سلیمی ، دروازه بان فولاد را در نظر نگرفت که بزرگترین ضعف دروازه بانی اش خروج هایش است.

 


 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: فولاد خوزستان ,

تاريخ : جمعه 1 اسفند 1393 ا 11:53 نويسنده : علی ظهرابی ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.